Under vintern och våren har hittauts utvecklare jobbat på en rad förbättringar och nya funktioner i app och på hemsida. Det stora målet har varit att skapa ett starkare och stabilare system. En hel del av det som genomförts är utvecklingsförslag som kommit från er deltagare via höstens enkät. Tack för att ni tillsammans med oss förbättrar och förfinar hittaut!
En av de roligaste nyheterna i årets hittaut är att vi lagt
till en Sverigetopplista till Friskvårdsutmaningen! Tidigare har endast
checkpoints registrerade på företagets ort räknats in i summeringen, men nu har
vi lagt till en topplista som innehåller checkpoints tagna på alla orter.
Toppen för de företag som har kontor på flera platser eller i de fall
medarbetare bor på andra orter än där de jobbar. Och inte minst – suveränt för de som
älskar hittaut och reser till fler hittautorter för att ta checkpoints. Familjeregistreringar
(checkpointsregistreringar som tillhör familjemedlemmar som inte har egna konton utan är tillagda till ett huvudkonto) räknas inte in i Friskvårdsutmaningen. Vi ser med spänning fram emot vilket företag eller organisation vi kan kora som Friskvårdssegrare i hittaut till hösten!
Några fler av de saker vi gjort:
- Stor översyn av processen att skapa ett nytt
konto i hittautappen och på hemsidan.
- Omarbetat designen på orientering.se/hittaut och
på hemsidorna för de orter som är nya 2020 med målet att skapa ett tydligare
flöde och en klarare överblick.
- Skapat en zoombar Sverigekarta på orientering.se/hittaut
med en rosa/vit orienteringsskärm som markerar varje hittautort. Klicka på en skärm för att se
ortens namn och mellan vilka datum som hittautsäsongen pågår.
- Nollställt inställningen ”kön” på alla
deltagarkonton då informationen inte stämt. Se gärna över dina uppgifter så att
vi får korrekt deltagarstatistik.
- Utökat topplistan över ortens mest besökta checkpoints till att omfatta ortens alla checkpoints.
- Skapat möjlighet att ändra/redigera epostadress
som är kopplad till ett hittautkonto, istället för att behöva skapa ett nytt
konto. Kontakta din lokala arrangör eller hittautsupporten för hjälp.
- Utökat statistikblocket med ett diagram som
visar antal deltagare och checkpointsregistreringar på orten från år till år.
Utöver det har administrationen för hittauts arrangörer förenklats genom nya funktioner i vårt system som styr innehållet på app och hemsida.
Upplever ni problem eller behöver hjälp, ta kontakt med din
hittautarrangör eller hittaut@orientering.se
Med förhoppning om en härlig hittautsäsong!